Om filmen Berättelsen om Pi

Hej alla som läser min blogg!
 
Det var längsedan som jag bloggade här! :-)

Men nu kommer ett blogginlägg, det handlar om filmen Berättelsen om Pi.
Jag såg den filmen på bio igår (torsdagen) den 10 januari. Det var den första filmen jag såg på bio i år (2013). Det är ett storslaget äventyr som handlar om den indiska tonåringen Pi som blir ensam överlevande från ett skeppsbrott någonstans ute på Stilla Havet. Pi är ute på havet i 227 dagar. Det enda sällskapet han har är en tiger som kallas Richard Parker plus en hyena, zebra och en orgagutang. Filmen är både sorglig och spännande men jag gillade den och det var många 3d effekter i den. Alla djur dör utom Richard Parker. Jag blev rädd när tigern dök upp för första gången. Filmen utspelar sig både i Kanada, Usa och Mexico. Pi flöt på land på en strand i Mexico.'

Ha en trevlig helg så ses vi nästa gång jag bloggar här!

Hälsningar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0