Starlistan för Eurovision song contest 2012 (semifinal 1)

Hej alla som läser min blogg! Här kommer ett helt nytt blogginlägg! Det handlar om Eurovision song contest år 2012 (detta året)! Här är starlistan för semifinal 1 i den: Först är det vilken ordning låten tävlar sen är det landet som låten respekterar, sen är det artisten/gruppen som sjunger låten, sen är det vad låten heter och sen är det på vilken språk låtens sjöngs! 1 Montenegro Rambo Amadeus "Euro Neuro" montenegrinska, engelska 2 Island Gréta Salóme & Jónsi "Never Forget" engelska 3 Grekland Eleftheria Eleftheriou "Aphrodisiac" engelska 4 Lettland Anmary "Beautiful Song" engelska 5 Albanien Rona Nishliu "Suus" albanska 6 Rumänien Mandinga "Zaleilah" engelska, spanska 7 Schweiz Sinplus "Unbreakable" engelska 8 Belgien Iris "Would You" engelska 9 Finland Pernilla Karlsson "När jag blundar" svenska 10 Israel Izabo "Time" engelska, hebreiska 11 San Marino Valentina Monetta "The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh)" engelska 12 Cypern Ivi Adamou "La La Love" engelska 13 Danmark Soluna Samay "Should've Known Better" engelska 14 Ryssland Buranovskije Babusjki "Party For Everybody" udmurtiska, engelska 15 Ungern Compact Disco "Sound of Our Hearts" engelska 16 Österrike Trackshittaz "Woki mit deim Popo" tyska 17 Moldavien Pasha Parfeny "Lăutar" engelska 18 Irland Jedward "Waterline" engelska Jag hoppas att Irland, Island, Danmark och Finland går vidare till finalen på lördag! Jag skriver resultatet imorgon (onsdag)! Vi ses nästa gång jag bloggar här! Hälsningar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0