Om filmen Ella den förtrollande

Hej alla som läser min blogg!
Här kommer ett helt nytt blogginlägg!

Det handlar om filmen Ella den förtrollande som jag såg på dvd igår (måndag).
Ella den förtrollade är en amerikansk fantasyfilm från 2004 i regi av Tommy O'Haver.

Handling:
En fe har förtrollat Ella så att hon alltid lyder vad hon blir tillsagd. När hennes mamma dör och pappa gifter om sig börjar problemen. Hennes nya elaka styvsystrar utnyttjar hennes belägenhet när de märker att hon gör som de säger. Ella bestämmer sig för att hitta fen och ger sig in i en sagoskog där hon möter en ung vacker prins.

Rollista i urval:
Anne Hathaway - Ella
Hugh Dancy - prins Char
Cary Elwes - Edgar
Joanna Lumley - Fru Olga
Minnie Driver - Mandy
Eric Idle - berättare

Filmen är 96 minuter lång och är från år 2004.

Texten är hämtad från wikipedia.

Ha en trevlig tisdag så ses vi nästa gång jag bloggar här!

Jag har redan bloggat om filmen Avatar, så jag gör det inte på måndag.

Hälsningar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0