We are all the winners, Hallå du gamle indian och Sommarsången

Här kommer några mer låtar! Jag börjar med låten We are all the winners: Det står en man vid portarna på stadens ölcafé han spelar på sitt dragspel så att alla sjunger med han är glad, alltid lika glad alltid samma rader, alltid samma melodi ett språk som alla känner, alltid samma cermoni han är glad, alltid lika glad han står det lika lycklig om regnet öser ner och han blir alltid lika glad när alla hänger med We are all the winners, we are all the best att vi få va tillsammans, det betyder mest att vi få va tillsammans, det betyder mest även om du mulnar och ridån har gått ned så har vi ändå vunnit om alla hänger med Snart står han där på alla arenorna vi ser han står där med sitt dragspel och alla bara ler han är glad, alltid lika glad sen lyfter han sitt dragspel vinkar glatt till sin publik man känner sig förtrollad, en underbar mystik man blir glad, alltid lika glad så sjunger han med samma vackra rader som han har stäcker upp en hand och väntar på ett svar We are all the winners, we are all the best att vi få va tillsammans, det betyder mest även om du mulnar och ridån har gått ner så har vi ändå vunnit om alla hänger med We are all the winners, we are all the best att vi ska stå tillsammans, det betyder mest det kan aldrig regna, ridån går aldrig ner we are all the winners och det betyder mest we are the winners, we are all the best Sen forsätter jag med låten Hallå du gamle indian: Hallå, du gamle indian har du glömt de dar då din farfarsfar satte skräck bland klippiga bergen och ditt tomahawk var det enda språk som du då kunde förstå minns du när som valp du din första skalp fick i bältet som segertrofé minns du gamla Golden Hill där du slogs mot Buffalo Bill hallå, du gamle indian Hallå, du gamle indian har du glömy de dar då din farfarsfar satte skräck blind klippiga bergen och ditt tomahawk var det enda språk som du då kunde förstå minns du när som valp du din första skalp fick i bältet som segertrofé minns du gamla Goldin Hill där du slogs mot Buffalo Bill hallå, du gamle indian Och till slut låten Sommarsången: Och nu så vill jag sjunga att sommaren är skön och träden är så fina och marken är så grön och blommorma är vackra och höet luktar gott och solen är så solig och vattnet är så vått och lilla fågeln flyger i boet ut och in och därför vill jag sjunga att sommaren är min Och jag vill också sjunga att fjärilar är bra och alla söta myggor dom vill jag också ha och jag är brun och bena precis som det ska va och därför vill jag sjunga att bruna ben är bra och jag har nya fränkar och prickigt sommarskin och därför vill jag sjunga att sommaren är min Ett nytt blogginlägg kommer snart! Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0