Om filmen Pirates of the Carribean - På främmande farvatten

Hej alla som läser min blogg! Igår (torsdagen den 19 maj) var jag på bio med min ledsagare Julia i Halmstad. Vi var där och såg den nya disneyfilmen Pirates of the Carribean - På främmande farvatten. Jag såg filmen i 3d och det var många 3defekter bland annat när ett svärd kom ut ur bioduken. Det här handlar filmen om: Pirates of the Caribbean - I främmande farvatten är en kommande fantasy-, action- och äventyrsfilm. Filmen har biopremiär i Sverige den 18 maj 2011. Filmen är en uppföljare till Pirates of the Caribbean - Vid världens ände, dock inte en direktuppföljare eftersom de tidigare huvudrollerna Keira Knightley och Orlando Bloom inte medverkar i filmen. Regisseras av Rob Marshall och produceras av Jerry Bruckheimer. Musiken görs återigen av Hans Zimmer. Kapten Jack Sparrows (Johnny Depp) vägar korsas av Angelica (Penélope Cruz), en kvinna från hans förflutna och han är inte säker på om det är kärlek eller om hon är en hänsynslös skurk som använder honom till att hitta den mytomspunna ungdomens källa. När hon tvingar honom ombord på Drottning Annes Hämnd, skeppet som tillhör fruktansvärda Svartskägg (Ian McShane), så finner Jack sig på ett oväntat äventyr i vilket han inte vet om han ska vara mer rädd för Svartskägg eller kvinnan från hans förflutna. I rollerna (i urval) Johnny Depp - Kapten Jack Sparrow Geoffrey Rush - Kapten Hector Barbossa Penélope Cruz - Angelica (Kapten Svartskäggs dotter) Ian McShane - Kapten Svartskägg Kevin McNally - Joshamee Gibbs Richard Griffiths - Kung George II Stephen Graham - Scrum Greg Ellis - Löjtnant Theodore Groves Àstrid Bergès-Frisbey - Jungfrun Syrena Sam Claflin - Philip Swift Keith Richards - Kapten Teague (Kapten Jack Sparrows pappa) Gemma Ward - Tamara Damian O'Hare - Löjtnant Gillette Judi Dench - En adelsdam Derek Mears - En zombie Sebastian Armesto - Kung Ferdinand VI Roger Allam - Henry Pelham Jag tyckte att filmen var jättebra och jag kan tänka mig att se den filmen igen på bio då! Det var den bästa filmen om filmerna om Pirates of the Carribean. Ett nytt blogginlägg kommer snart! Hälsningar Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0