Om filmen Trassel!

Det här blogginlägget handlar om filmen Trassel! Den är disneys 50 klassiker. Filmen handlar om prinsessan Rapunzel som blir bortförd från hennes föräldrar och blir satt i ett högt torn. Rapunzel vet inte att hon är en prinsessa tills hon upptäcker en krona som tjuven Flynn Rider har tagit. Han heter egenligen Eugeune. Filmen hade premiär onsdagen den 24 år 2010 (förra året) i Usa och hade premiär fredag den 4 februari Sverige. det var mycket folk i salongen och det märkte man bara för att filmen kanske är etta på biotoppen nu. biljettpriset för filmen var 100 kronor och jag hade precis 100 kronor för jag fick dem från min vän Nsdja när jag fyllde år. Jag tycker att det är bra att Rapunzel och Flynn gifte sig. Fast det fick man inte se. Dem som gör rösterna i filmen är bland annat Molly Sandén (Rapunzel) och Måns Zelmerlöw (Flynn). Jag tyckte att det var bra låtar i disneyfilmen. Jag såg filmen i Laholm i 3d det var faktiskt bra i 3d. Jag kan tänka mig att se filmen igen. www.disney.se/trassel är filmens hemsida om du är intresserad av filmen då! Av: Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0