Dem här tävlar i melodifestivalen (deltävling 3) på lördag (imorgon)!

Hej alla glada (om ni nu är det). Här kommer ett nytt blogginlägg. Det här blogginlägget handlar om vilka som tävlar i melodifestivalen imorgon (lördag). Det är deltävling 3 och deltävlingen sänds ifrån Cloetta center i Linköping. Dem här tävlar i deltävlingen: Bidrag 1 heter: Lucky you Artist/grupp som tävlar med låten: Linda Sundblad Bidraget är skriven av: Linda Sundblad, Johan Bobäck, Fredrik Thomander & Anders "Gary" Wikström Bidrag 2 heter: Tid att andas Artist/grupp som tävlar med låten: Simon Forsberg Bidraget är skriven av: Fredrik Kempe (text & musik) Bidrag 3 heter: Enemy Artist/grupp som tävlar med låten: Sara Lumholdt Bidraget är skriven av: Niclas Lundin & Anton Malmberg Hård af Segerstedt (en av mina favoriter i den här deltävlingen) Bidrag 4 heter: The king Artist/grupp som tävlar med låten: The Playtones Bidraget är skriven av: Fredike Kempe & Peter Kvint Bidrag 5 heter: I trough I was forever Artist/grupp som tävlar med låten: Shirley´s angels Bidraget är skriven av: Robin Abrahamsson, Alexander Bard, Bobby Ljunggren & Henrik Wikström Bidrag 6 heter: No one else could Artist/grupp som tävlar med låten: Sebastian Bidraget är skriven av: Andreas Alfredsson Grube & Sebastian Karlsson (en av mina favoriter i den här deltävlingen) Bidrag 7 heter: Spring för livet Artist/grupp som tävlar med låten: Sara Varga Bidraget är skriven av: Sara Varga & Fredrik Boström Bidrag 8 heter: Popular Artist/grupp som tävlar med låten: Eric Saade Bidraget är skriven av: Fredrik Kempe (text & musik) (en av mina favoriter i den här deltävlingen) Jag har fyra favoriter i den här deltävlingen och det är Eric Saade, Shirleys Angels, Sara Lumholdt och Sebastian! Jag skriver resultatet på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0