Om filmen Australia

Hej alla som läser min blogg! Nu ska jag skriva om filmen Australia som jag såg på dvd igår (onsdag). Det här handlar filmen om: Australia är en film regisserad av Baz Luhrmann från 2008. Filmen hade premiär i Sverige 25 december 2008. Handling Filmen handlar om den brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley (Nicole Kidman) som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon att hennes maken är död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien. Väl där får hon reda på att maken har dött och hon tvingas själv förvalta den gigantiska ranchen. Medverkande Nicole Kidman - Lady Sarah Ashley Hugh Jackman - Drover Ray Barret - Bull Bryan Brown - King Carney David Wenham- Neil Fletcher genre: drama resigör: Baz Luhrman producent: Baz Luhrman skådepspelare: Nicole Kidman Hugh Jackman orginalmusik: David Hierschfelder fotograf: Mandy Walker disbrution: 20th century fox år: 2008 speltid: 166 min land: Australia språk: engelska Ha en bra torsdag så ses vi nästa gång jag bloggar här! Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0